Sport la tine acasa

Sunt genul de tipa comoda, comoditatea se trasforma in lene cand vine vorba de sport. De cate ori am apucat taurul de coarne si mi-am zis de maine ma duc la sala, dupa 1 saptamana am gasit 1001 motive sa nu ma duc (sunt prea obosita dupa birou, trebuie sa car  o genta suplimentara cu echipament, dimineata e prea complicat sa fac dus si sa ma aranjez la sala, etc).

Problema nu era de bani, problema era de timp si de efort. Imi place sa fac sport sau miscare de 2-3 ori pe saptamana, doar pentru mine. Nu am obiective, nu sunt nici grasa, nici slaba, nu imi doresc cele 6 patratele. Imi plac figurile tonifiate, imi place carnea tare si senzatia de bine pe care o am dupa o sesiune de cardio. Fiind date cele de mai sus, singura alternativa pentru mine a fost sportul acasa. Bineinteles ca am avut intrebari si incertitudini legate de cat de eficient este un antrenament  fără a părăsi casa, dar  am plecat de la premisa ca cel mai important lucru este că fac ceva, undeva, cândva, fara obiective marete ( sa fim seriosi nu imi propun sa particip la vreun campionat de fitness sau la olimpiada).

Adevarul este ca dupa 2 ani de sport in intimitatea caminului meu pot sa spun nu ai nevoie de foarte mult timp & bani  pentru a-ti intocmi un program eficient de antrenament, dar este nevoie de VOINTA (cam o tona).

In mare pare ai nevoie de echipamentul standard (tricou, pantalon, bustiera si pantofi sport sau sosete depinde de ce alegi sa faci) si o patura / saltea. Nu te alege nimeni la tine in sufragerie daca porti un tricou ponosit si boxeri . Bustiera in schimb este importanta in special daca nu esti complet plata.  Lucruri cum ar fi mingi fit, haltere, greutati,  benzi elastice de sport, coarda de sarit sunt o modalitate ieftina de a crea o rutina, care lucreaza  toate grupele musculare majore, dar poti trai si fara ele la inceput.  In primul an eu am folosit doar sticle de plastic umplute cu apa pentru exercitiile de rezistenta.

DA, chiar și fără recuzită sau aparate complicate, se pot construi muschii si arde calorii.
In opinia mea, un program eficient de fitness are cinci componente, toate pe care le puteți face la domiciliu:

  • Incalzirea (obligatorie, fara ea riscati sa va accidentati)
  • Antrenament de rezistență si / sau antrenament cardiovascular
  • Exercitii de flexibilitate (yoga, stretching)
  • Stretching

Cand am inceput sa ma antrenez acasa, am plecat de la premisa ca nu trebuie sa dovedesc nimic nimanui, important este sa ma antrenez consistent dar si sa ofer organismului pauza necesara de refacere si de adaptare cu noul program fizic. 3 sedinte de 30 de minute de exercitii cardiovasculare si de rezistenta care sa acopere toate grupele musculare majore sunt suficiente pentru primele saptamani. Treptat, pentru ca organismul se obisnuieste cu efortul trebuie crescut timpul de antrenament și intensitatea. Eu mai mult de 30-40 de minute nu ma antrenez, pentru ca am realizat ca imi supun corpul unui stres prea mare.  Important este sa raman motivata si sa imi doresc sa continui.

 

Cum ma motivez:

  • Instagram. DA, ma uit la toate bunaciunile care au ca scop in viata sa pozeze in chiloti si sutien. Ma ajuta sa vad ca altii pot (chiar daca: Photoshop, steroizi, filtere).
  • Youtube. Ma uit tot timpul dupa  programe noi de antrenament care sa ma captiveze ( yoga, aerobic, dans, kickbox). Imaginile sunt totul, ma ajuta la forma si tehnica. Incerc orice ma atrage.
  •  Programez antrenamentele. Faptul ca “Am un plan”, ca stiu ce si cand trebuie sa fac, imi usureaza mult viata.
  • Imi notez intr-un jurnal  progresul (kilograme si centimetrii, cateodata ce mananc).
  • Recompense. Mici sau mari, de la un macaron pana la o noua pereche de skinny jeans sau un tricou din nu stiu ce material revolutionar, toate ma ajuta sa vreau sa continui.
  • Gandirea.Incerc (nu tot timpul si reusesc) sa vad activitatea fizica (cele 3 sedinte saptamanale) ca parte integrantă a vieții mele, o nevoie primara alaturi de somn si mancare. Am nevoie de sport sa supravietuiesc in jungla in care traiesc. 

 

 

Leave a Reply

